fbpx

Nowa Lewica

image_intro_alt

Grudziądz. Interpelacja radnego w toku rozważań

Klub Radnych Sojusz Obywatelski Grudziądz aktywnie uczestniczy w kreowaniu przyjaznego mieszkańcom urządzenia publicznej infrastruktury miasta. Według propozycji tych radnych uzupełniano koncepcję pn. „Zielony Grudziądz”, wprowadzając pomysł zielonych przystanków komunikacji. Ostatnio dyskutowany jest w Grudziądzu projekt wg interpelacji Łukasza Kowarowskiego.

Radny Łukasz Kowarowski jest przewodniczącym Rady Miejskiej Grudziądza i współprzewodniczącym grudziądzkiej Nowej Lewicy, stąd spotkania z mieszkańcami i reagowanie na ich postulaty jest zajęciem niemal zwyczajnym.

To właśnie takie propozycje, zgłoszone przez  radnych, przedstawicieli branży drogowej, ale i grudziądzan z pobliskich okolic, zawarł w swojej interpelacji, skierowanej do prezydenta miasta Macieja Glamowskiego.

Chodzi o wprowadzenie sygnalizacji wzbudzanej na newralgicznym przejściu dla pieszych na alei 23. Stycznia nieopodal skrzyżowania z ulicą Toruńską i Sienkiewicza.

Łukasz Kowarowski opowiada się za takim rozwiązaniem, uwzględniając fakt znajdowania się w pobliżu kilku placówek szkolnych i dużego ruchu pieszych, w tym uczniów I Liceum Ogólnokształcącego, IV Liceum Ogólnokształcącego, Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich i Szkoły Podstawowej nr 17.

Wiadomo, że wprowadzenie takiej sygnalizacji pociągnie za sobą koszty i nie da się tego zrobić od razu, ale w chwili pozyskania nowych środków należałoby takie zadanie wziąć pod rozwagę, wg analizy kosztów w stosownych urzędach.

Póki co na łamach „Gazety Pomorskiej” prowadzony jest sondaż wśród czytelników. Odpowiedzi na pytanie „Czy na przejściach dla pieszych przy al. 23 Stycznia w Grudziądzu powinna być sygnalizacja wzbudzana?" udzieliło ponad 700 osób, przy czym ponad sześćdziesiąt procent opowiedziało się za takim rozwiązaniem, ok. 30 proc. jest przeciw, a 5 proc. nie miało zdania na ten temat.

Dyskusja toczy się także w lokalnych mediach tv, a przeciwnicy sygnalizacji, m.in. z Zarządu Dróg Miejskich, podkreślają jej duży koszt i wpływ na spowolnienie ruchu tramwajów.

– Bezpieczeństwa nie da się przeliczać na pieniądze – argumentuje Łukasz Kowarowski. Sygnalizacja wzbudzana jest na przykład przy ulicy Piaskowej czy przy "Alfie", gdzie jest spory ruch kołowy i tramwajowy. Więc jak to ma być? W jednych miejscach takie rozwiązanie zdaje egzamin, a w innych nie jest pożądane?

Redakcja „Gazety Pomorskiej” deklaruje dalsze interesowanie się tematem i nadal można głosować, wyrażając swą opinię o stopniu zapewnienia bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych.

9 marca propozycja radnego Łukasza Kowarowskiego rozpatrywana była na posiedzeniu komisji bezpieczeństwa ruchu drogowego przy Wydziale Komunikacji Rady Miejskiej.

Powyższy opis, to tylko wycinek pracy samorządowej w jednej z „małych ojczyzn”, gdzie decyzje zapadać muszą w obszarze między uzasadnionymi społecznymi potrzebami a skromnymi możliwościami ich zaspokojenia.

Na fot. grupa radnych Sojuszu Obywatelskiego Grudziądz i ciąg al. 23. Stycznia

Opr. nim, 9 marca 2023 r.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!
W związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 o ochronie danych, wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie przez Nową Lewicę przekazanych przeze mnie danych osobowych w celach informacyjnych i promocyjnych związanych z działalnością Nowej Lewicy w celach administracyjnych na użytek newslettera, w szczególności wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną newslettera oraz informacji o przedsięwzięciach organizowanych lub współorganizowanych przez Nową Lewicę, a także informacji o bieżących wydarzeniach politycznych. Czytaj dalej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Rozumiem